Kenali Kami

Foto saya
Kuala Ketil, Kedah, Malaysia
Guru-guru dan kakitangan Sekolah Kebangsaan Teloi Timur, 09300, Kuala Ketil Kedah.

EXCO BKGSSKTT 2011

EXCO BKGSSKTT 2011

Pengerusi
: Mohammad Pisol bin Aziz

Naib Pengerusi : Za'im bin Omar

Setiausaha : Azrin bin Abdullah

Penolong Setiausaha : Mohd Nabil bin Othman

Bendahari : Sharifudin bin Ismail

AJK :

Yahaya bin Ismail
Ahmad Rashidi bin Jalil
Roslan bin Md. Ali
Nirmala a/p Sivanadam
Zunaidah binti Husain
Syafinah binti Mohd Saad
Azizah binti Mansor


Pemeriksa Kira-kira

Rohani binti Mat Saleh

Fauziah binti Saad

Sabtu, Julai 23, 2011

Lawan Singapura atau lawan kelab Eropah?

Ustad A yakin malam ini perhatian peminat-peminat bola sepak tanah air terarah kepada perlawanan Kelayakan Piala Dunia antara Malaysia dan Singapura. Ustad A juga tidak ketinggalan dan ketika ini Malaysia ketinggalan 1-4. Lebih malang lagi, Harimau Malaya baru kehilangan khidmat Ketua Pasukannya yang dilayangkan kad merah.

Selain pasukan Kedah dan pasukan negara, Ustad A kurang memberi perhatian kepada perkembangan pasukan lain di Asia Tenggara. Ustad A lebih berminat dengan pasukan-pasukan gergasi dari benua Eropah, Amerika dan Afrika.

Demikian pasukan Singapura. Ustad A langsung tak tahu yang mereka mempunyai pemain-pemain yang diimport dari serata dunia semata-mata untuk meningkatkan mutu bola sepak negara mereka. Pemain-pemain tersebut kemudian diberi hak kerakyatan tentunya. Tak kisahlah, itu urusan negara mereka.

Oleh kerana tak tahu menahulah, Ustad A jadi keliru bila melihat pasukan Singapura malam ini. Ustad A tertanya, Malaysia lawan Singapura atau lawan pasukan kelab dari Eropah? Maafkanlah kejahilan Ustad A.

Begitulah bola sepak mempengaruhi kehidupan masyarakat dunia. Untuk menang bola, ada negara sanggup berbelanja besar. Mujur Malaysia masih belum hilang akal untuk mengikut jejak langkah Singapura.

Dengan pemain-pemain bertaraf anak watan pun, Malaysia masih mampu menambah jaringan kepada 3 gol untuk bekalan pertemuan kedua di Kuala Lumpur nanti.

Begitupun tahniah kepada pasukan Singapura yang memenangi perlawanan malam ini melalui sentuhan-sentuhan ajaib pemain import.

Tiada ulasan: