Kenali Kami

Foto saya
Kuala Ketil, Kedah, Malaysia
Guru-guru dan kakitangan Sekolah Kebangsaan Teloi Timur, 09300, Kuala Ketil Kedah.

EXCO BKGSSKTT 2011

EXCO BKGSSKTT 2011

Pengerusi
: Mohammad Pisol bin Aziz

Naib Pengerusi : Za'im bin Omar

Setiausaha : Azrin bin Abdullah

Penolong Setiausaha : Mohd Nabil bin Othman

Bendahari : Sharifudin bin Ismail

AJK :

Yahaya bin Ismail
Ahmad Rashidi bin Jalil
Roslan bin Md. Ali
Nirmala a/p Sivanadam
Zunaidah binti Husain
Syafinah binti Mohd Saad
Azizah binti Mansor


Pemeriksa Kira-kira

Rohani binti Mat Saleh

Fauziah binti Saad

Rabu, Julai 01, 2009

Handphone saja mahal

Boleh dikatakan hampir setiap orang di Malaysia memiliki telefon bimbit. Memiliki telefon bimbit dewasa ini sudah menjadi satu keperluan khususnya di kawasan-kawasan yang sering mengalami masalah kabel TM dicuri orang. Dari jenis yang paling murah hinggalah jenis paling mahal ada pemiliknya. Berbagai jenis dan bentuk ada di pasaran. Kecil, besar, panjang, pendek, PDA, Blackberry dan entah apa-apa lagi.

Selera pembeli pula pelbagai. Ada rakan-rakan yang begitu bernafsu bila melihat jenis terbaru di pasaran. Kalau boleh mahu mendahului kekawan.

Namun apa sebenarnya tarikan yang menyebabkan keinginan memiliki telefon bimbit. Kalau sekadar mahu menelefon memadailah dengan Nokia model 1200 yang boleh dibeli dengan harga RM98.00


Tapi dengan perkembangan pesat ICT, internet juga boleh dilayari dengan telefon bimbit jenis-jenis tertentu yang pastinya lebih mahal dari Nokia 1200. Memang patutlah ada yang sukakan telefon jenis mahal untuk mendapatkan lebih banyak manfaat.

Cuma yang tak sedapnya, ada orang yang membeli telefon bimbit mahal-mahal hanya untuk diletakkan dipinggang atau dalam tas tangan. Sesekali dikeluarkan untuk dipertontonkan kepada kawan-kawan. Padahal telefonnya selalu saja off.

Telefon bukan main canggih. Tapi bila orang lain nak telefon masuk tak boleh. Itu belum lagi prepaidnya dah berhari-hari habis dan tak boleh buat panggilan keluar. Lagi hampeh. Apa maknanya ada telefon bimbit? Atau alang-alang mahal harganya, baik dijadikan perhiasan saja.

Kalau macam tu, simpan saja kat kedai lagi baik.

Tiada ulasan: